دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

 

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی و دریایی  از 10 مترمکعب  الی 10000 متر مکعب

نصب و راه اندازی و تحویل فوری دستگاه تصفیه آب صنعتی حداقل    5    الی   15   روز

استفاده از لوازم استاندارد و دستگاه تصفیه آب صنعتی  اتوماتیک      CIP دار

کلیه لوازم آکبند و با گارانتی می باشد و ممبران دستگاه در حضور مشتری نصب می گردد.

 

کلیه خدمات شرکت تمدن آریا و نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای 18 ماه گارانتی  می باشد.

 

مطالعات قبل از طراحی   دستگاه تصفیه آب صنعتی

هدف از تصفیه آب تولید آب سالم   و بهداشتی  ( از فیلتر ممبران  صنعتی    bw30  )  متناسب برای استفاده آب  صنعتی  و عاری از طعم و بوهای نامطلوب و مواد سمی  و شیمیایی و شوری  است ، این آب تولید شده از دستگاه تصفیه آب  نباید اثرات زیان بخش همچون خورندگی یا رسوب بر روی اشیاء در تماس از خود باقی بگذارد این آب تصفیه شده از نظر ترکیب شیمیایی نیز باید با استانداردهای آب آشامیدن یا آب مقطر مطلوب گردد واستاندارد بهداشت جهانی FDA را نیز دارد هدف درمان کیفیت آب و سود آوری در صنعت می باشد.

 

ناخالصی ها ی  آبها چاه ( آب قبل از تصفیه آب )

ناخالصی های فیزیکی شامل کدورت – رنگ و طعم و بو و درجه حرارت – هدایت الکتریکی  کلسیم – منیزیم – شوری – نمک  -  می باشد  ناخالصی های شیمیایی شامل املاح محلول – مواد معلق – PH – سختی کلرور – سولفات – ازت – آهن – منگنز – گازهای محلول و سایر فلزات سنگین می باشد. 

ناخالص های میکروبیولوژیکی شامل – انواع باکتری های هوازی – بی هوازی و دوزیستی است که باید کلیه عوامل بیماری زا را در زمره ناخالصی های میکروبیولوژیکی برسی نمود.

 

بیش تر ناخالصی های آب حاصل فرسایش زمین یا مواد موجود در زمین یا متلاشی زدن گیاهان بوده و به این مواد باید حاصل از آلودگی هوا و تخلیه های فاضلاب  صنعتی به صورت فاضلاب های صنعتی نیز اضافه نمود .

شاید در زمین های کشاورزی یا چاه های کشاورزی فاضلاب صنعتی نباشد ولی اگر در نزدیکی آنان کود دهی یا سم زدایی  بالایی برای کشاورزی   باشد میزان آلودگی شیمایی آنان نیز برابر همین آنالیز بایدبرای یکبار هم شده چک شود.

 

به جزفرایند های مذکور ممکن است  بعد از  دستگاه تصفیه آب صنعتی   به فرایندهای اصلاح کیفی آب از طریق روش های غشائی یا مبادله کننده های یونی و یا اصلاح PH آب به منظور رفع مشکلات رسوب گذاری یا خورندگی و بالاخره در مواردی حذف آهن و منگنز اقدام نمود و اگر نیاز به اصلاح آن باشد حتما بعد از تصفیه آب سیستمی به آن اضافه می گردد.دستگاه تصفیه آب صنعتی   توانسته در کل جهان استاندارد جهانی FDA راکسب نماید و به بهترین کیفیت آب آشامیدن  و آب صنعتی   دست یافته است.

 

 

( ازن زنی یا کلر زنی مجدد به آب تصفیه شده )

درهر دو صورت اگر آب چاه کلر زنی شود یا کلر زدایی شود پس از ورود به دستگاه تصفیه آب کلر آن توسط تصفیه آب صنعتی حذف می گردد و در نهایت آب با خلوص بالا و بدون کلر از دستگاه خارج می گردد.

نصب دستگاه ضد عفونی کننده قبل از تصفیه آب  ( ازن ژنراتور  - کلر زنی ) 

در برخی از مواقع ضد عفونی آب نیاز است و قبل از اینکه آب شور بخواهد وارد تصفیه آب گردد باید ضد عفونی گردد البته بستگی به آنالیز آب دارد که نیاز هست یا نه

 

نحوه و نوع ضد عفونی

درجه حرارت : درجه حرارت در خاصیت ضد عفونی کنندگی مواد بی تاثیر نیست . حرارت های بالا راندمان سالم سازی آب را بالا می برد . آب با حرارت بین 21 تا 29 درجه سانتیگراد ضد عفونی می شود. زمان زیادتری در حرارت های کمتر برای ضد عفونی شدن مورد نیاز است . در آب های گرم در تماس با اتمسفر هرچه آب گرمتر باشد پراکندگی کلر در اتمسفر زیادتر خواهد بود .

 

کدورت : در حالت عادی میزان کدورت آبی که به فرایند سالم سازی می رسد ناچیز و در حد صفر است . کدورت بالا به میزان وسیعی راندمان ضد عفونی کردن را کاهش می دهد .

 

تجربه نشان داده که وقتی آبی از صافی عبور داده شود کدورت آن باید یک واحد یا کمتر باشد بعضی از موارد معلق علاوه بر بالا بردن نیاز به موارد شیمیایی باعث کاستن اثرات ضد میکروبی ضد عفونی کننده ها خواهد گردید.

 

بعضی مواد معدنی مثل آمونیاک اگر در آب موجود باشد در حضور پاره ای از مواد اکسید کننده ترکیباتی بوجود می آورد که از قدرت ضد میکروبی ضد عفونی کننده ها می کاهد.

ضد عفونی کننده های آب :

 

معمولا در دو مرحله تصفیه آب عمل تزریق ضدعفونی کننده انجام می شود. مرحله اول به آب خام ورودی به تصفیه خانه قبل از انجام فرایند های تصفیه آب و و دوم که به آب صاف شده که محصول نهایی تصفیه خانه است تزریق می گردد معمولا عمل سالم سازی آب با روش های فیزیکی یا شیمیایی انجام خواهد شد .

 

ضد عفونی اشعه ماورا بنفش = (UV)  در مسیر تصفیه   دستگاه تصفیه آب صنعتی

این اشعه با تغییرات ناگهانی و سریع که در مواد آلی تشکیل دهنده بدنه سلولها بوجود می آورد باعث کشته شدن و از بین رفتن برخی از میکروب ها می گردد و اثر ضد عفونی آن وقتی حاصل است که در تماس با تک تک به خاطر میکروارگانسیم ها قرار گیرد. شده تزریقی UV هزینه زیاد تولید و عدم باقیمانده آن در آب تصفیه در سالم سازی آب شهرهای بزرگ مورد توجه قرار نگرفته است .

 

 

 

دستگاه ازن ژنراتور برای ضد عفونی آب قبل و بعد از   دستگاه تصفیه آب صنعتی

میکروب زدایی توسط گاز O3 ازن  و ضد عفونی آب با گاز ازن و ازن ژنراتور

حدود 200 سال قبل گاز ازن  در آمریکا کشف شد مصرف گاز ازن و استفاده از ازن ژنراتور در میکروب زدایی اولیه آب و در میکروب زدایی نهایی  مورد استفاده می گردد.

 

این مطالب صرفا به خاطر این است که کلیات تصفیه آب خیلی پیچیده است و فقط TDS در تصفیه آب ملاک نیست و خیلی از موارد دیگر است که میتواند در کیفیت آب تولید دستگاه تاثیر گذار باشد  و خریدار دستگاه تصفیه آب صنعتی باید به آن توجه نماید یا حداقل به تجربه سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی  اعتماد نماید .

 

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی  چیست ؟

کاربرد اساسی  دستگاه تصفیه آب صنعتی  حذف املاح یا شوری آب ومواد معدنی و مواد مضر آب به روش فیزیکی ومکانیکی و نمک زدایی توسط دستگاه اسمز معکوس RO  یعنی به روش تصفیه آب فیزیکی صنعتی  را که باعث سبک سازی و شفافیت آب می شود را دستگاه تصفیه آب صنعتی    یا اسمز معکوس می نامند.

 

انواع   دستگاه تصفیه آب صنعتی  -   لب شور  - شور

دستگاه تصفیه آب صنعتی   قابلیت حذف سختی بالاآب  خام را با TDS  بالا تا آب دریا را دارند یعنی از آب معمولی چاه که TDS1500   الی TDS 45000 آب دریایی خلیج فارس که این دستگاه تصفیه آب صنعتی  ها با نوع انتخاب فیلتر ممبران می توانند آب لب شور و آب دریا را تصفیه نمایند .

 

دسته های  دستگاه تصفیه آب صنعتی  مختلف است .

از پروژه تصفیه خانه شهری گرفته تا تصفیه آب خانگی وکارخانه جات تولیدی و سکو های نفتی و سکو های حفاری نفت و گاز  و بر روی کشتی  آب شیرین کن دریایی و کاربرد آن در گلخانه ها ومحصولات ارگانیک وهیدروپونیک    دستگاه تصفیه آب صنعتی  کاربرد دارد و کمک بالایی می تواند به چرخه صنعت  نماید و کیفیت آب را تاحد آب مقطر می توان بالا برد و تولید آب مقطر و آب فوق خالص آب دمین و  آب شیرین کن دبل RO یعنی دوبار تصفیه نمودن آب توسط   دستگاه تصفیه آب صنعتی   از کاربردهای  تصفیه اب صنعتی است و فیلتر نمودن آب مقطر از فیلتر رزینی میکس بد آن رابه آب فوق خالص آب دمین تبدیل می نماید و از آب شیرین کن صنعتی نیز می توان آب فوق خالص آب دمین تهیه نمود.

 

(دستگاه تصفیه آب صنعتی  دریایی یا  تصفیه آب دریایی )

در برخی از مواقع تصفیه آب دریا خیلی راحت تر و بهتر از آب چاه است چون املاح آب دریا ثابت است و می توان یک تصفیه یکنواخت انجام داد و کار آب شیرین کن دریایی راحت تراست   در آب چاه و لب شور  در اثرتغیرات فصلی کار سخت تر است و امکان تغیرات یونهای کاتیونی و آنیونی  آب چاه است و به همین دلیل برخی از چاه های لب شور تغیرات یونی دارند .   آب شیرین کن دریایی نیز مثل دیگر فرآیندهای غشائی از روش مکانیزه نمک زدایی از طریق فیلتر های ممبران دریایی SW-RO   برای حذف نمک و املاح مفید معدنی آب دریا و شیرین سازی آب دریا برای مصارف آشامیدن و مصارف صنعتی استفاده می گردد ولی در آب دریا تغیرات یونی ندارد و یون های آب دریا یکسان است .

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی   نیمه دریایی  BW- ULE    )

تصفیه آب صنعتی   نیمه دریایی  منظور TDS بین 10هزار تا 20 هزار است این مدل آب شیرین کن های نیمه دریایی  این مدل فیلتر ممبران نیمه دریایی  BW- ULE   قابلیت حذف این رنج سختی را با مدل ممبران فیلتر  نیمه دریایی  دارد .

   

نگهداری آب شیرین کن ها    (  تامین نگهداری  )

سازنده آب شیرین کن برای طراحی  و ساخت آب شیرین کن تفکری دارد و این موضوع می تواند در کیفیت تصفیه آب و نوع عملکرد دستگاه تاثیر گذارد و نوع پیش تصفیه و نوع فیلتراسیون اولیه دستگاه آب شیرین کن در مجموع کلی در کیفیت دستگاه  آب شیرین کن و نوع تامین نگهداری و نوع لوازم مصرفی  تاثیر گذار است ولی در نهایت اگر لوازم های دستگاه در حد استاندارد و اصلی و نوع پیش تصفیه استاندارد طراحی شده  باشد  دستگاه آب شیرین کن در اثرفرایند تولید آب تصفیه شده با دقت فراوان و با تولید باصرفه کاربرد بسیار زیادی دارد.

         

 

طراحی و ساخت انواع   دستگاه تصفیه آب صنعتی  و دریایی در کلیه سایزها 

کلیه خدمات این شرکت با برگه گارانتی داری 18 ماه گارانتی می باشد.

مدیریت شرکت تمدن آریا 

 

کلمات کلیدی :

دستگاه تصفیه آب صنعتی,دستگاه آب شیرین کن صنعتی,قیمت آب تصفیه کن صنعتی,قیمت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی,قیمت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی,تصفیه آب صنعتی,لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی, قیمت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی,قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی ro

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی